قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم
طبقه بندی موضوعی

[روایت شده] که وقتى خالد بن ولید با لشگر خویش، امیر المؤمنین(ع) را [که قصد سفری داشت] در اراضى خود دیدار کرد و خواست به آن جناب جسارتى کند، امیر مومنان(ع) او را از اسب پیاده کرده به جانب آسیابِ «حارث بن کلده» کشانید و میله‌ی آهنینِ سنگ آسیاب را بیرون آورد و مثلِ طوقى بر گردن او پیچید و اصحابِ خالد، همگی ترسان شدند؛ و خالد آن جناب را قسم داد تا وی را رها کند.

پس حضرت او را رها کرد، اما آن میله‌ی آهنین، مثل قلّاده‌ای بر گردنش ماند. خالد برای نجات خویش از آن قلاده، نزد ابوبکر رفت. ابوبکر، آهنگران را فرمان کرد تا قلاده را از گردن خالد بیرون آورند. جملگی گفتند، بیرون آوردن آن ممکن نیست الّا به اینکه میله را در کوره آنقدر حرارت دهند تا تفتدیده و نرم شود، و چون چنین شود، خالد هلاک گردد.

لذا آن قلّاده‌ی آهنین [برای مدتها] در گردن خالد بود و مردم به او مى‏خندیدند تا اینکه امیر المؤمنین(ع) از سفر مراجعت فرمود، پس به نزد آن حضرت رفتند و شفاعت خالد را نمودند؛ آن حضرت قبول فرمود و آن طوقِ آهنین را مثل خمیر، قطعه ‏قطعه کرد و بر زمین ریخت[1].


[1] منتهی الامال، ج1، ص 69 [با اندکی تلخیص]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۸
محمد حسنی

نظرات  (۳)

و

مزخرفات! 

مشتی مزخرف ، معلوم نسیت این دری وری ها را چه کسی گفته ... 

حکایت ماجرای قتل فاطمة الزهراء است. پشت این رخدادها یا معاویه است یا فرزندان أمیه... ، و باید گفت تمام امیه هم بد نبودند. همه معاویه و یزید نبودند. قریش از دو اساس اموی و هاشمی است ، به غیر از قبایل و خاندان های دیگر از قریش. اما حکایت این داستانها مثل حکایت عمر و علی است. بله حق با علی است ولی إمام هیچگاه نگفت عمر فلان بود و چه کرد! ، آن علی که قلعه خیبر را فتح کرده و در تمام جنگ ها همچون حمزه از اعراب خاصه و قهرمانان و جنگاوران عرب بوده. و وارث داوود نبی است نتوانسته از خانواده اش دفاع کند. و نیز ابابکر انگار قاتل بوده یا خالد ، و پیامبر عده ای قاتل را صحابه خطاب کرده. پیامبری که حسین رضی الله عنه سلاما و صلوته را در کربلا میبیند ابابکر را نمیشناسد؟, یا اینکه عمر دروغگو بوده و بعد از پیامبر تا مدتها بت پرست بوده. اگر بگویند معاویه بت‌پرست بوده شکی نیست ولی هرچه گنده کاری کرده و فساد بنی امیه است را بپای خلفای راشدین نوشته اند. تا خلافت امام حسن و شهادت او میتوان گفت صدر و خلافت حقیقی إسلام. زیرا عثمان نیز خلیفه بود. او از نزدیکترین امویان خوب به پیامبر است. اموی خوب و بد! 

همه را به یک چشم می‌بینند. این تفرقه است 

کار شما مصداق کار صفویان و عثمانی های دروغگو و فاسد است یا بنی عباس دروغگوتر از یزیدیان. عمل عمر سعد را به پای پدرش نمی‌نویسند و عمل سعد را به پای اسلام. کوفه شهر سعد کوفی نیست و منبر امیرمؤمنان علی علیه السلام و صلوته رضی الله عنه ، درخت انجیر آفریقایی نیست که مشتی میمون از آن بالا رفتند.... ابن زیاد ، آن فاسد کثیف نه أمیر بود نه حجت و عمل او بر پشتیبانی تمام مردم کوفه و دمشق بود و یزید! وگرنه به تنهائی نمی‌توانست در مقابل عباس بن علی و حسین رضی الله عنهم بایستد. این دروغهای زنانه را که پیرزنان خوراسگان و جی و مارنان در دوره صفوی گفته اند را به خورد مردمی بی عقل ندهید. مشتی داستان های بی ارزش. علی میله دور گردن خالد انداخته! مگر علی لختی و ارازل بوده یا خالد. من نه سنی هستم در اندیشه شما و نه رافضی دروغگو، مسلمان هستم. لکن اگر از امام خمینی هم می‌پرسیدید می‌گفت خالد سیف الله است. کسی که ساسانی آذر پرست کافر را نابود ساخت ، این کسی که اندیشه آتش پرستی را و ماه پرستی را درهم کوبید. خالد بود..‌‌. سیف الله ، حالا شما میخواهید جای فیروز ایرانی و بهمن شیر را بگیرید و مقابل اسلام بایستید راستش را بگویید چرا عرب را کوچک میشمارید. بگو از ترس علی و عمر و خالد، به این دروغها امیدوار شده اید. خدا دو گروه را لعنت کند وارثان صفوی را و عثمانی را. امروز رفقای شما احرارالشام و النصره و داعشی ها و اردوغان و علی اف کثیف ، دارند به ارمنستان حق حمله میکنند خب خوب زمانی است شما هم بروید آدم کشی ، هم به سوریه حمله کنید دمشق و زینبیه و هم به ارمنستان و آرتساخ و جلفا... برای شما که فرقی نمیکند. در زمان عثمان اگر بودید مسیحیان را می‌کشتید بعد می‌گفتید خلیفه گفت و در زمان علی هم عرب را می‌کشتید می‌گفتید خلیفه کرد. و در زمان عمر هم اهل بیت را می‌کشتید می‌گفتید عمر بود. یزیدی یعنی در لباس و کنار امام علی ولی در مقابل او... مشتی سید رافضی که در حوزه ی نجف دروغ یاد گرفتند. وارثان صفوی و دستمزد بگیرهای دولت ترکیه و کویت

 

۲۳ دی ۰۲ ، ۰۶:۳۸ خطاب به یحیی که سیهلک عن بینة

خدا دو گروه را در مقابل «الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم» قرار میدهد.

 یکی المغضوب علیهم 

دیگری الضالین 

کسی که مورد قهر و غضب فاطمه سلام‌الله‌علیها باشد؛ مصداق مغضوب علیهم است. به استناد کتب صحیح بخاری و غیره، دختر پیامبر بر ابابکر و عمر غضب کرد و تا آخر عمر از آنان راضی نشد و ایشان را بنا بر وصیتش به دفن شبانه، از شرکت در تشییع و تدفین باز داشت فلذا هنوز قبر آن مطهره صدیقه و آن یگانه کوثر ام ابیها، مخفی است تا سندی بر مظلومیت‌ش تا قیامت باشد. 

درباره خالدبن ولید که رگ گردنت برایش باد کرده؛ جریان قتل به ناحق مالک بن نویره و همبستری با همسر مالک در همان شب، برای فسق و نفاقش کفایت میکند که پس از بازگشت به مدینه، عمر گفت باید حد بخورد و ابوبکر مانع اجرای حدود شد. 

ضمنا در مورد سند روایات، لازم است بدانی و یاوه نگویی که کتب شیعه و روایات طعن اعداءالله حتی قبل از صفویه نیز ضبط و ثبت شده که ذکر نام آنان از شماره خارج است و کافیست به الذریعة مراجعه کنی که بعید میدانیم عقل و خرد و سوادت به آنجا قد بدهد.

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی