قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم
طبقه بندی موضوعی

مشاهده نور امام باقر(ع) توسط ابوهارون مکفوف

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ق.ظ

ابو بصیر می‌گوید: در خدمت حضرت باقر(ع) وارد مسجد شدم در حالی که مردم در رفت و آمد بودند. امام به من فرمود از مردم بپرس که مرا مى‏بینند؟ به هر کس برخورد کردم، پرسیدم حضرت باقر را ندیدى؟ می‌‌گفت نه! با اینکه امام باقر(ع) همان جا ایستاده بود.

تا اینکه ابوهارون مکفوف (نابینا) وارد شد. امام فرمود از او بپرس. گفتم: حضرت باقر را ندیدى؟

 گفت: مگر نمى‏بینى اینجا ایستاده.

 گفتم: از کجا دانستى؟

گفت: چگونه ندانم با اینکه آن جناب نورى درخشان است.[1]


[1] بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏46، ص، 243 [به نقل از الخرائج و الجرائح]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۹
محمد حسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی