قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم

مجموعه ای از حکایات و فضایل پیرامون ائمه اطهار علیهم السلام

قل الله ثم ذرهم
طبقه بندی موضوعی
علامه تهرانی در کتاب معادشناسی نوشته است: مرحوم آیة الحق عارف بالله حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی میفرمودند: من در سابق به زیارت قبر غیر معصوم و امام نمی‏رفتم چون تصور می‏کردم که فقط از قبور ائمه علیهم‏السلام که به مقام طهارت مطلقه رسیده‏ اند بسط و گشایش حاصل می‏شود تا در سفر اولی که با جمعی به عتبات عالیات مشرف شدیم یک روز در ایام اقامت در کاظمین علیهماالسلام برای تماشای ایوان مدائن که حقاً موجب عبرت بود رهسپار شدیم و پس از تماشای مدائن و خواندن دو رکعت نماز که مستحب است رو به قبر سلمان و حذیفه که در قرب آن ایوان قرار دارند به راه افتادیم و ما در کنار قبر سلمان نه به جهت زیارت بلکه به جهت رفع خستگی و استراحت با جمیع دوستان نشسته بودیم که ناگهانا سلمان از ما پذیرائی نمود و خود را بصورت واقعیه خود نشان داد و به حقیقت خود تجلی نمود و چنان روح او لطیف و صاف و بدون ذره‏ای ازکدورت و چنان واسع و زلال بود که ما را در یک عالم از لطف و محبت و صفا فرو برد که حقاً مانند فضای بهشت پرلطف و صفا و چون خمیر منیر عارف بالله صاف و زلال و مانند هوا لطیف بود.

و من از اینکه به جهت زیارت در کنار قبر او نیامده بودم شرمنده شدم و سپس به زیارت پرداختم و از آن پس به زیارت قبور غیر ائمه طاهرین علیهم السلام از علماء بالله و مقربان و اولیاء خدا می‏روم و مدد می‏گیرم و به شاگردان خود توصیه نموده‏ام که از این فیض الهی محروم نمانند.(352)

 
احتمالا کتاب سوخته
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۴
محمد حسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی